העמדת פנים
סינון לפי

שאלה מצוינת! חלק בבלתי נפרד מתפקידנו כמחנכים הוא כמובן לדאוג לרווחת התלמידים באספקט הרגשי. ברור שכשיש פערים ברורים הדבר פוגע בתלמידים המתקשים, ולמעשה, דף מעקב פומבי עלול להוות תעודת עניות ש’תדקור’ את אותם תלמידים שלא יככבו בה. מה ניתן לעשות? אני זוכר לפני שנים, שסיפר לי רב על כך שאצלו […]
- 2 תגובות
- 3

קודם כל, נדבר על הניסוח שבחרת לשאלה. דיברת על כך שאתה מזהה תלמידים שיש להם מידות רעות, ‘יש להם’ זו לא ההגדרה; אין תלמידים שיש להם מידות רעות, אלא ‘תלמידים בעלי מידות רעות’. ואני אסביר; ‘יש להם מידות וכו” – פירושו, שזוהי אישיותם. ‘בעלי מידות וכו” – פירושו, שהם סגלו […]
- 1
- 1

ראשית כל, תלמיד מזלזל או מתחצף צריך להרגיש שהתנהגותו אינה משתלמת. ישנה נטיה להוציא תלמיד כזה מהכיתה, הוצאה לכמה דקות תהיה דווקא נחמדה עבורו, כי הוא בלאו הכי לא מתעניין כעת בלימוד. אם נשתמש בהוצאה מהשיעור כדי להעביר לו מסר שהתנהגותו לא משתלמת, נצטרך להוציא אותו מהכיתה לפרק זמן ארוך, […]
- 2 תגובות
- 0

נתחיל מהסוף, סלידה היא טראומה. התנאי להיווצרות טראומה מעונש תלויה בעוצמתו או בתדירותו. אירוע בודד של העתקת עמוד מתוך ספר היסטוריה לא אמור להוות עילה לסלידה מהחומר הלימודי שבו, ואמנם הישנות של הענשת התלמיד/חברי הכיתה מתוך אותו ספר או עונשי כתיבה בעלי נפח כתיבה גדול עלולה בהחלט ליצור אצל התלמידים […]
- 2 תגובות
- 0